Fandom

Wickedpedia Scooter Wiki

Celebrate the Nun

153pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share

A Celebrate the Nun a nyolcvanas évek közepén alakult new wave együttes volt, melyben a Scooter mai két tagja, H.P. Baxxter és Rick J. Jordan is szerepelt. Rajtuk kívül énekesnőként szerepelt a bandában H.P. húga, Britt Maxime is, valamint egy ideig Slin Tompson.

Történet Szerkesztés

1986-ban H.P. és Britt egy újhullámos (pontosabban inkább szintipop) együttes alapítását tervezték Hannoverben, némiképp a Depeche Mode farvizein evezve. A harmadik tagot újsághirdetés feladásával találták meg (ő volt Rick), negyedikként pedig egy bizonyos Slin Thompson csatlakozott. Rick házi stúdiójában, a pioncében próbáltak, itt írták a dalokat is, a kész produktumokat pedig felvették, s megkíséreltek házalni velük a nagyobb kiadóknál. Eleinte azonban nem igazán akartak sikerülni a dolgok. A kezdeti kudarcok nem törték le őket, továbbra is kitartóan próbálkoztak, és 1987-ben felfigyelt rájuk a Westside kiadó.

Mivel számukra professzionális munkát kellett átadni, többé már nem lehetett a Rick-féle stúdió anyagára támaszkodni, s így egy nagy stúdióban újra felvették a számaikat - saját bevallásuk szerint azonban ezek rosszabbul szóltak, mint a korábbiak. A “Meanwhile” címre hallgató debütáló albumuk végül 1989-ben jelent meg, amelynek igazi nagy tragédiája az elkésettség volt. Az újhullámos zenekarok, és különösen ez a fajta szintipop hangzásvilág ugyanis erősen elavulttá vált addigra, amikorra a Celebrate the Nun befutott. Ez azonban furcsamód egyáltalán nem érintette a sikerüket, első kislemezük, az “Ordinary Town” például hamar nagy sláger lett. Nem is beszélve az ezt követő “Will You Be There”-ről, amely például Amerikában lett különösen népszerű, de a “She’s A Secretary” is sokak fantáziáját megmozgatta.

Slin Thompson azonban rögtön az első lemez megjelenése után kilépett az együttesből. Ekkor már azonban folyamatban voltak az új számok felvételei. Az alkotás közben azonban kisebb nézeteltérések is adódtak köztük: H.P. ekkoriban ismerkedett meg a korai trance és acid house irányzatokkal, és szerette volna, ha ezt a stílust átvették volna ők is. Rick azonban ellenezte ezt, és csak hosszas győzködés árán lehetett végül keresztülvinnie a szándékot. Az új stílus első fecskéje, a “Patience” kislemez 1991-ben jelent meg, és noha érezhetően más volt, mint az addigi dalok, a közönségnek tetszett. Ennek fényében készült az új lemez is, bár a “Continous” azért hűebb maradt az eredeti koncepcióhoz. Sajnos ez is okozta a vesztét: 1991-ben ez a fajta újhullámos zene már nemhogy leszállóágban volt, de egyenesen idejétmúlttá vált. Felismerve a realitásokat, a háromtagúra fogyatkozott banda végül feloszlott.

1998-ban aztán Slin Thompson elhatározta, hogy újra létrehozza az együttest, Phoen X és Skye Burns segítségével. Ezt a formációt azonban már úgy hívták, hogy Celebrate the None, és nem sok köze volt a korábbi évekhez, a stílust leszámítva. Néhány kiadványon kívül nem is alkottak mást.

Diszkográfia Szerkesztés

Nagylemezek Szerkesztés

Kislemezek Szerkesztés

Külső hivatkozások Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki