FANDOM

Nessaja
Nessaja
Scooter
Megjelent 2002. április 8.
B-oldal Shortbread
Kiadó Sheffield Tunes (D)
Record Express (H)
Producer H.P. Baxxter
Rick J. Jordan
Jay Frog
Ferris Bueller
Előző
Ramp! (The Logical Song) (2001)
Következő
Weekend! (2003)

A Nessaja a Scooter huszonnegyedik kislemeze, egyben az első, amelyet Jay Froggal együtt vettek fel. A szám hatalmas nemzetközi sikert ért el, többek között az első Scooter-kislemez, ami az eladási listák élére került. Eredetileg az Encore - Live And Direct című koncertlemezen szerepelt, legutolsó számként, de a 24 Carat Gold című válogatásalbumra is felkerült. Megjelent még 3 A.M. és Funky Divas név alatt is, igaz, csak bakeliten.

Az első Scooter-szám, amelyhez cenzúrázott és cenzúrázatlan videoklip is készült. Az esti műsorsávban adták a cenzúrázatlan verziót, valamint a válogatáslemezeken is általában ez szerepel.

2009-ben a Brüno című Sascha Baron Cohen-film főcímdala lett a Nessaja, s a film tiszteletére az iTunes rendszerben megjelent egy Scooter-válogatáslemez, a The Albüm.

2011-ben a dal körül heves viták kezdődtek. Az előzményekhez hozzátartozik, hogy a hivatalos információk szerint az álnéven kiadott dalt a Scooter nem akarta kislemezre tenni, hanem helyete a "Habanera" megjelentetésére voksoltak volna. Éppen ezért a dal szerzőinél is egyedül a nyolcvanas évekbeli eredeti szerzői szerepeltek. Azonban amikor a nagy siker miatt a Scooter felvállalta a dalt, a szerzők közé felkerült H.P., Nikk, Jay Frog, és Rick is. 2006-ban azonban Ferris Bueller azt állította, hogy a dal angol szövegének megírását és a stúdiómunkálatokat ő és Axel Coon végezték, egy közös projektjük, a Nuturn számára. A Scooter eszerint csak annyit tett hozzá, hogy H.P. szövegelt benne, Jay Frog pedig basszust írt alá. Sokáig nem is volt ebből gond, ám 2011 elején a Scooter megtiltotta Ferrisnek, hogy azt állítsa, hogy köze volt a dalhoz. Ennek hatására a Facebook közösségi portálon Ferris keresetlen hangnemben fejtette ki véleményét, majd márciusban perre ment igazáért.[1]

Számok listájaSzerkesztés

  1. Nessaja (3:28)
  2. Nessaja – Extended (5:18)
  3. Nessaja – The Ultimate Clubmix (7:09)
  4. Shortbread (3:55)

Vinyl verzióSzerkesztés

  • A1: Extended Mix
  • B1: The Ultimate Clubmix
  • B2: Topmodelz Mix

EgyébSzerkesztés

ForrásokSzerkesztés

  1. "Don`t get me wrong: I`d love to see them successful! BUT with their OWN ideas. There will be a big lawsuit about the most successful Scooter track ever - that has been written by me... ( talking `bout the english version and all additional hooklines) - "Nessaja". I would never have taken any action...until they`ve send me this letter from their lawyer: he wanted to ban me from saying that I have been the author of the Nessaja version of SCOOTER. This has been my last post about this unpleasant issue. some people think I`d like to get some attention...don`t like attention. Just want to tell the truth! But from now on: let the justice decide".

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki