FANDOM

Rick j jordan

Rick J. Jordan (polgári nevén Hendrik Stedler, újabb művésznevén Rick Stedler) német zeneszerző, producer, 1968. január 1-jén született a németországi Hannoverben. A Scooter zeneszerzőjeként és vokalistájaként aratta legnagyobb sikereit, de hangmérnökként is közismert.

Élete Szerkesztés

Öt éves korában kezdett el zongorázni, amelyhez rendkívüli tehetsége volt. Iskoláit Hannoverben, szülővárosában végezte, és az érettségi előtt döntötte el, hogy csakis a zenével fog foglalkozni. Ennek megfelelően hangmérnöki képesítést szerzett.[1]

Karrierjének kezdete 1983-ban a "Die Matzingers" nevű iskolai zenekar volt, ahol hangmérnök és zongorista volt (ő rögzítette a "Neandertal" címen kézen-közön terjesztett kazettájukat), majd más hannoveri bandákhoz csapódott. Ekkoriban ismerte meg későbbi feleségét, Nicole Sukart, aki a Crown of Creation énekesnője volt (mely a Die Matzingers leszármazottjaként működött). Három évvel később, 1986-ban egy újsághirdetésre jelentkezett ("Énekes billentyűst keres"), melyet H.P. Baxxter adott fel egy helyi lapban (ebben az időben Hannoverben élt a nővérével együtt). Közösen megalapították a Celebrate the Nun nevű újhullámos gyüttest. Szolid sikereket értek el, bár mindössze csak két albumot rögzítettek. 1991-ben feloszlott a banda, ekkor Rick létrehozta saját hangmérnöki stúdióját. Kisebb projektekben is szerepet vállalt. 1993-ban H.P. Baxxter ismét megkereste azzal, hogy remixet kellene készíteniük egy dalhoz az Edel Records kérésére, és a korábbi munkakapcsolatot szeretné feleleveníteni. Ekkor alakult meg a The Loop! remixcsapat, melyben H.P. unokatestvére, Ferris Bueller is szerepet vállalt. A projekt azonban annyira sikeres lett, hogy folytatták, ebből alakult ki 1994-ben a Scooter, mellyel hatalmas sikereket arattak.

1995-ben Nu Love címmel egy egyszámos saját projektet adott ki, ezt leszámítva azonban egyszer sem adott ki sem szólólemezt, sem bármilyen más kiadványt. Felesége, akivel 1997-ben házasodtak össze, "Nikk" néven a kezdetektől énekel a Scooter-számokban, a Second és Third Chapter idején szinte kizárólagosan ő volt a magasra torzított énekhang (HPV) gazdája. Rick azonban amellett, hogy a hangmérnöki munkák és a zeneszerzés döntő része az ő feladatai voltak, számos Scooter-szám HPV-jét ő adta. 2003-ban egy Ratty-projektnek indult, de végül más álnéven kiadott dalban (Beetle Juice pres. Rick Maniac & Dr. Loop - "Day-O (Banana Boat Song)") tiszta énekhangon is énekel.

2007. augusztus 21-én megszületett kislánya, Keira. Az állandó turnézás és stúdiómunka mellett nem tudott annyi időt tölteni a családjával, amennyit szeretett volna, emellett kicsit el is fáradt, és az utolsó két Scooter-album ("The Big Mash Up" és "Music For A Big Night Out") már kritikailag sem voltak túl sikeresek. Ennek következtében 2013 októberében bejelentette, hogy elhagyja a Scootert. Utolsó közös fellépése a bandával 2014. január 24-én volt Hamburgban. Hosszú időre elvonult a nyilvánosság elől, majd 2016-ban új projektekkel jelentkezett. Ezek azonban inkább hangmérnöki tevékenységével köthetőek össze. Legújabban Alekszander Rajcsev zongorista pályáját egyengeti, kettejük közös projektjének, a Raytchev & Jordan-nek bemutatója decemberben volt egy berlini planetáriumban.

Diszkográfia Szerkesztés

A Scooter szócikk alatt található szerzeményeken kívül a következők fűződnek a nevéhez:

  • 1985 – Die Matzingers – Neandertal (album)
  • 1991 – S.A.X. – Marrakesh
  • 1992 – La Toya – Let's Rock The House (J. Jordan Dub)
  • 1993 - Fine Time Poets - Unicorn (album)
  • 1994 – Hysteria – The Flood
  • 1994 – Community feat. Fonda Rae – Parade (The Loop! mix)
  • 1994 – Clinique Team feat. The Hannover Posse – Summer Of Love
  • 1994 – Holly Johnson – Legendary Children (The Loop! mix)
  • 1994 – Holly Johnson – Legendary Children (Rick's Queer Piano Version)
  • 1994 – Toni Di Bart – The Real Thing (The Loop! mix)
  • 1994 – Ru Paul – Everybody Dance (The Loop! mix)
  • 1994 – Adeva – Respect (The Loop! mix)
  • 1994 – Tag Team – Here It Is, Bam! (The Loop! mix)
  • 1994 – Crown of Creation – Real Life (album, producerként)
  • 1995 – Kosmos feat. Mary K – Codo
  • 1995 – Prince Ital Joe feat. Marky Mark – Babylon (The Loop! mix)
  • 1995 – Nu Love – Can You Feel The Love Tonight
  • 1995 – Chiron – I Show You (The Loop! mix)
  • 1996 – Sunbeam – Arms Of Heaven
  • 1996 – Revil O – Little Little
  • 1996 – Sunbeam – Dreams
  • 1996 – DJ Hooligan – I Want You (The Loop! mix)
  • 1998 – Clubtone – Put A Little Love In Your Heart (The Loop! mix)
  • 1998 – D.O.N.S. feat. Technotronic – Pump Up The Jam (The Loop! mix)
  • 1999 – Chrome & Price – Sunrise (Loop D.C. Mix)
  • 1999 – Die Matzingers – Anthology (válogatásalbum, ritkaság)
  • 2003 - Beetle Juice feat. Rick Maniac & Dr. Loop - Day-O (Banana Boat Song)
  • 2008 – Sheffield Jumpers – Jump With Me

Jegyzet Szerkesztés

  1. Max Dax, Robert Defcon: Always Hardcore. Edel Books, 2013. 978-3841902436
  • Matthias Blazek: Das niedersächsische Bandkompendium 1963–2003 – Daten und Fakten von 100 Rockgruppen aus Niedersachsen. Celle 2006 ISBN 978-3-00-018947-0

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki