Fandom

Wickedpedia Scooter Wiki

Sheffield

141pages on
this wiki
Add New Page
Hozzászólások0 Share
Sheffield
Scooter sheffield front.jpg
Scooter
Megjelent Németország2000. július 26.
2013. június 7.
Magyarország 2000. július 26.
2013. július 8.
Felvételek Loop DC Constructions, Hamburg
Hossz 50 perc 15 mp
Kiadó NémetországSheffield Tunes
MagyarországRecord Express
MagyarországMagneoton
OroszországLes Paradise
UkrajnaOdyssey
AusztráliaAddiction
JapánVictor Entertainment
ThaiföldRock
LengyelországSheffield Tunes
Dél-KoreaRock
MalajziaSheffield Tunes
KanadaAttic
Producer H.P. Baxxter
Rick J. Jordan
Axel Coon
Jens Thele
Előző
Back To The Heavyweight Jam (1999)
Következő
We Bring The Noise! (2001)

A Sheffield a Scooter hetedik albuma. 2000. július 20-án jelent meg H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Axel Coon és Jens Thele producerek közreműködésével, két kislemezzel („I'm Your Pusher” és a „She's The Sun”).

Áttekintés Szerkesztés

A "Back To The Heavyweight Jam" albunmmal a Scooter lefektette az alapokat a "Second Chapter"-ben, mellyel végleg szakítottak a korábbi happy hardcore-rave stílussal, és helyette áttértek a hard trance-techno stílusokra. Lecserélték továbbá a logójukat, és Sheffield Tunes néven saját független kiadót indítottak, a Kontor Records berkein belül, szakítva korábbi kiadójukkal, az Edellel. Mindenki azt várta, hogy mi lesz a folytatás.

2000 elején kijött egy white label bakelitlemez, név nélkül, "The Pusher" címmel. Az egyik brit rádióállomás elkezdte játszani a számot, és nagy sikere volt. Mint később kiderült, ugyanez a rádióállomás nem sugárzott Scooter-számokat, a dalok stílusa miatt. H.P.-ék valójában azért adták ki az "I'm Your Pusher"-t (mert erről a dalról van szó) kétféle remixváltozatban név nélkül, hogy ezzel is teszteljék, mit szólnak zenéjükhöz az őket kritizálók.

Akárhogy is, az I'm Your Pusher nem lett a Scooter kedvenc száma. Noha a rajongók jelentős részének tetszett, az a hivatalos álláspont, hogy a dal rossz, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért nem játsszák koncerteken. A Sheffield album 2000 közepén jelent meg, de sajnos hamar eltűnt a süllyesztőben. Ennek oka az I'm Your Pusheren túl a második kislemez, a "She's The Sun" is volt, amely csak korlátozott példányszámban jelent meg, ráadásul egy lassú, érzelgős dal volt. A lemez többi száma ráadásul meglehetősen heterogén, nincs egységes koncepciója a daloknak, inkább csak többféle stílus keverékének tűnik. Igaz, külön-külön mindegyik szerzemény zseniálisra sikeredett.

A dalokról Szerkesztés

Az album nyitószáma a londoni Big Ben harangjátékát és a szirénákat ötvöző "MC's Missing". Ez vezet át a félig-meddig 3/4-es ütemű, már klasszikusan Scooteresen eltorzított H.P.-hanggal ellátott, skót népzenei motívumokat tartalmazó "Don't Gimme The Funk"-ba. Az első kislemez "I'm Your Pusher" egy energikus, skótdudát mímelő motívumokkal rendelkező német népdal-feldolgozás, közönségénekeltető résszel. A "Where Do We Go" egy instrumentális trance-szerzemény. A "Sex Dwarf" egy régi Soft Cell-szám feldolgozása, gyors tempóban, H.P. provokatív hanghordozásában előadva, kiegészítve Nikk orgazmust imitáló hangjával. Ez fut át a "She's The Sun"-ba, a második kislemezbe, amely távol-keleti motívumokkal tűzdelt, érzelmes szövegű lassú szám, némiképp H.P. régi kedvenc újhullámos együtteseinek stílusában előadva.

A "Space Cowboy" egy gyors hard trance-szám, monoton H.P.-szöveggel ellátva. A "Never Slow Down" kísértetiesen emlékeztet a Bomfunk MC's "Freestyler" című számára, electric boogie-s motívumokkal és szövegbetéttel tűzdelt szerzemény. A "Down To The Bone" egy instrumentális techno-szerzemény, amit időnként meg-megszakít egy lassú rész. A "Summer Wine" egy Nancy Sinatra-feldolgozás, egyben duett, némiképp kilóg a sorból, mind stílusában, mind előadásmódjában. A "Dusty Vinyl" egy kemény, tempós instrumentális techno-dal, a lemez végén pedig a "Cubic", mint szomorkás, kicsit trance-es hangzású instrumentális szám zárja a sort.

Számok listája Szerkesztés

  1. MC's Missing – 1:16
  2. Don't Gimme The Funk – 4:13
  3. I'm Your Pusher – 3:59
  4. Where Do We Go? – 4:06
  5. Sex Dwarf – 4:20
  6. She's The Sun – 4:54
  7. Space Cowboy – 5:51
  8. Never Slow Down – 3:56
  9. Down To The Bone – 4:11
  10. Summer Wine – 3:58
  11. Dusty Vinyl – 4:53
  12. Cubic – 5:05

Limited Edition Szerkesztés

  1. I'm Your Pusher (Airscape Mix)
  2. The Pusher 1
  • Képernyőkímélő
  • Speciális neten hozzáférhető tartalom

20 Years of Hardcore bónusztartalomSzerkesztés

Sheffield-20.jpg
  1. I'm Your Pusher (Extended)
  2. I'm Your Pusher (P.K.G. Mix)
  3. I'm Your Pusher (Airscape Mix)
  4. The Pusher 1
  5. The Pusher 2
  6. Raf & Superdefekt feat. Schorsch Kamerun - Sexzwerg (Ich Schwirre)
  7. Firth of Forth
  8. She's The Sun (Radio Version)
  9. Sunrise (Ratty's Inferno)

Érdekességek Szerkesztés

  • A „She's The Sun” stílusa nagyon hasonlít arra, amit még a Celebrate The Nun együttesben játszottak.
  • A „Summer Wine” nem annyira ez után a verzió után, hanem a 2007-es Ville Valo & Natalia Avelon feldolgozás után lett népszerű. Sokan azt hitték, hogy a Scooter készítette a szám eredetijét, pedig azt Nancy Sinatra csinálta.
  • A „Never Slow Down” zeneileg nagyon hasonlít Bomfunk MC - Freestyler című számára.
  • A "Cubic" az album sima (nem limitált) változatában, valószínűleg másolásvédelmi okokból, 33 perc hosszú, de ebből csak az első öt percben van zene, a vége néma csend.

Videoklipek Szerkesztés

Az I'm Your Pusher klipje valahol a sivatagban játszódik. Axel Coon felborul az autójával, így nem tud továbbmenni. Szerencséjére H.P és Rick épp arra járnak, és felveszik a stoppost. Hosszas autózás után egy kisvárosba érkeznek, ahol mindenki jól érzi magát, ám a legvégén a klipben többször látott skótdudás ember előrántja a fegyverét, és mindenkit lelő.

A She's The Sun videójában H.P. egy sötét és kihalt városban visz a Földön a kezében egy ájult nőt (aki a Napot szimbolizálja), miközben Rick és Axel már a Földön kívül élő emberiség két befolyásos tagjaként nézik, mi történik a bolygón. H.P. belegázol az óceánba, és beleteszi a vízbe a nőt, minek hatására a bolygó ragyogni kezd, akár a Nap. Érdekesség, hogy a klip forgatása nem ment zökkenőmentesen: H.P. ugyanis nehezen bírta el a kezében a leányzót úgy, hogy közben szövegelnie is kellett és egyenesen néznie.

Feldolgozások Szerkesztés

  • MC's Missing: a londoni Big Ben harangjátéka
  • I'm Your Pusher: Flieger, grüß' mit mir die Sonne (német dal)
  • Sex Dwarf: Soft Cell - Sex Dwarf
  • Summer Wine: Nancy Sinatra & Lee Hazelwood - Summer Wine

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki