FANDOM

The Ultimate Aural Orgasm
Scooter tuao front
Scooter
Megjelent Flag of Germany 2007. február 9.
2013. szeptember 6.
Flag of Hungary 1957-20002007. február 9.
Felvételek Loop DC Constructions, Hamburg
Hossz 50 perc 37 mp
Kiadó Flag of GermanySheffield Tunes
Flag of Hungary 1957-2000Record Express
Flag of Hungary 1957-2000Magneoton
Flag of the Netherlands Digidance
Flag of Russia Dance Paradise
Flag of Poland Magic
Flag of the Republic of China Awex Taiwan
Flag of Australia Central Station
Flag of Denmark Warner Musik
Flag of Ukraine Odyssey
Flag of South Africa Gallo
Flag of Romania Roton
Flag of the Philippines Universal
Producer H.P. Baxxter
Rick J. Jordan
Michael Simon
Jens Thele
Előző
Excess All Areas (2006)
Következő
Jumping All Over The World (2007)

A The Ultimate Aural Orgasm a Scooter tizenkettedik albuma, az első, amelyet Michael Simonnal közösen készítettek el. 2007. február 9-én jelent meg, az Excess All Areas után.

Egyik kiadása dupla lemez, a másodikon különféle remixek és ritkaságok mellett néhány szám is felkerült az Excess All Areas albumra már fel nem férők közül.

A lemez felvételei során közreműködött a turnékon velük együtt játszó Jeff "Mantas" Dunn is (az Imaginary Battle kivételével mindegyik számban ő adja a gitár-alapokat) és Nikk a női vokálok terén.

ÁttekintésSzerkesztés

2006 augusztusában változás történt a Scooter harmadik pozíciójában: az addigi tag Jay Frog kilépett, hogy szólókarrierjét folytathassa. Helyére Michael Simon érkezett, egy német house-DJ, aki a kilencvenes évek eleje óta zenélt rendszeresen Hamburg legelőkelőbb klubjaiban. A választás kézenfekvő volt, hiszen Simon sokszor megfordult a Scooter stúdiójában, valamint korábban a Shahin & Simon duó tagjaként a rave-korszakban Scooter-számokat remixelt és egy turnéra is elkísérte az akkori bandát.

A 2006-os év nem kényeztette el a rajongókat újdonságokkal. A 2005 szilveszterére kiadott Apache Rocks The Bottom-on és a koncertfelvétel Excess All Areas-on kívül semmilyen új kiadvány nem jelent meg. Így mindenki alig várta, hogy hallhassa, milyen lesz az új Scooter-korong. Némi aggodalommal töltött el egyeseket, hogy Michael Simon a house műfajában mozog otthonosan, s hogy ez hatással lesz a csapat stílusára is.

A dalokrólSzerkesztés

A lemezről általánosságban elmondható, hogy folytatja a korábbi Scooter-hangzást, mégis, három jelentős tulajdonságában eltér tőlük. Az egyik a skót népzenei motívumok felhasználása, a másik a Mantas gitárjátékával színesített, már-már élőnek hangzó zenei alapok, a harmadik pedig a klubzenék feltűnése.

Az első szám a szokásokhoz híven egy intro: a Horny in Jericho egy tisztelgés a 2001: Űrodüsszeia előtt. Rögtön ezt követi a Behind The Cow, melyben H.P. Baxxter tudatja velünk, hogy a "Chapter Four" elkezdődött. A szám némiképp eltér a régebbi kislemezektől: elektromos gitárjáték és Fatman Scoop rapbetétje színesíti az egyébként The KLF-alapokon álló dalt. Ezt követi a "Does The Fish Have Chips?", mely a leginkább hasonlít egy valódi együttes által előadott számra: dobok, elektromos gitár, a Blurtől átvett kiabálás, és Nikk orgazmus-imitációja teszik érdekessé. A "The United Vibe"-ban pedig a skótduda-motívum is felbukkan.

Ezután egy törés következik: stílusváltásnak lehetünk fültanúi, jönnek a klubzenék. A Lass Uns Tanzen másodikként jelent meg kislemezen, mint a Scooter első német nyelvű kislemeze, amellyel bevallottan a klubok felé kívántak nyitni - meglehetősen felemás sikerrel, bár a dal később több remix alapja lett. Az utána következő "U.F.O. Phenomena" egy Kraftwerk-átdolgozás, szintén a klubok számára készített dal.

A "Ratty's Revenge" már tartalmaz skót népzenei betétet, amely meglehetősen furcsán hat két kemény hard trance-részlet közé beszorítva. A "The Shit That Killed Elvis" érdekessége, hogy később J'adore Hardcore címen újra feldolgozták, de akkor más stílusban - az eredeti dalhoz a Bloodhound Gang frontembere, Jimmy Pop is adta a hangját. Az "Imaginary Battle" folytatja a lemez addigi hangzásvilágát, egyben ez az egyetlen szám a lemezen, amelyben bár hallatszik gitár, azt mégsem Mantas játszotta fel. Az ezt követő "Scarborough Affair" egy félig lassú, félig gyors trance-dal, népdal-motívummal megfűszerezve. A számot később "Scarborough Reloaded" címen ismét feldolgozták, ekkor már B-oldalas számként, melyet a Ti Sento mellé adtak, és koncerteken nagy sikerrel játszottak.

Az "East Sands Anthem" az album legérdekesebb szerzeménye, három fő motívumból épül fel: a Nikk által énekelt opera-betétből, az eltorzított H.P.-hangon szóló techno-betétből, és a skótdudás dallamból. Mindez együtt rendkívül különleges hangzást eredményez. A lemez utolsó dala a "Love Is An Ocean" a régi szokásokat megtartva egy klasszikus trance-szerzemény lett.

Az iTunes-on lemezt vásárolók bónuszdala, a "Firth of Clyde" szintén egy trance-szerzemény, az évekkel korábban megjelent "Firth of Forth"-ra való reflektálás.

A limitált verzió 2CD-s kiadásban jelent meg, rajta az "Excess All Areas"-ról lemaradt számokkal, valamint két új remixszel.

Számok listájaSzerkesztés

CD 1

# Cím Szerző Hossz
1 Horny In Jericho H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Michael Simon, Jens Thele 02:48
2 Behind The Cow H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Michael Simon, Jens Thele, Fatman Scoop 03:31
3 Does The Fish Have Chips? H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Michael Simon, Jens Thele 03:25
4 The United Vibe Michele Chieregato, Roberto Turatti, Fiorenzo Zanotti, Thomas Beecher Hooker
H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Michael Simon, Jens Thele
03:48
5 Lass Uns Tanzen H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Michael Simon, Jens Thele 04:27
6 U.F.O. Phenomena H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Michael Simon, Jens Thele 05:05
7 Ratty's Revenge H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Michael Simon, Jens Thele 04:49
8 The Shit That Killed Elvis James M. Franks, H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Michael Simon, Jens Thele 03:55
9 Imaginary Battle H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Michael Simon, Jens Thele 03:56
10 Scarborough Affair H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Michael Simon, Jens Thele 04:25
11 East Sands Anthem H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Michael Simon, Jens Thele 04:13
12 Love Is An Ocean H.P. Baxxter, Rick J. Jordan, Michael Simon, Jens Thele 05:45

CD 2

  1. Aiii Shot The DJ (Live Version)
  2. Am Fenster (Live Version)
  3. Acid Air Raid/Trance-Atlantic (Special Live Version)
  4. Fire (Full Length Live Version)
  5. Apache (Flip & Fill UK Mix)
  6. Behind The Cow (3 AM Mix)
  7. Behind The Cow (The Video)
  8. Behind The Cow (Making Of)
  9. Photos
  10. Band Interview
  11. Kétoldalas poszter

20 Years Of Hardcore bónusztartalomSzerkesztés

Tuao-20
  1. Behind The Cow (Spencer & Hill Bigroom Mix)
  2. Behind The Cow (Spencer & Hill Dub Radio Edit)
  3. Taj Mahal
  4. Lass Uns Tanzen (Radio Edit)
  5. Lass Uns Tanzen (Alternative Club Mix)
  6. Lass Uns Tanzen (DJ Zany Remix)
  7. Lass Uns Tanzen (Hardwell & Greatski Late At Night Remix
  8. Lass Uns Tanzen (Tom Novy's New HP Invent Mix)
  9. Te Quiero

VideoklipekSzerkesztés

A két kislemezhez két videoklip készült. A "Behind The Cow" felvételei Indiában voltak, ahol a Scooter-tagok a helyi lakosság szereplésével forgatták le klipjüket. A jelenetek egy vasútállomáson, egy faluban, valamint a hagyományos indiai színek fesztiválján játszódnak. Egy jelenet erejéig maga Fatman Scoop is megjelenik, ahol egy TV-készülékben látszódik, mely egy taxi hátsó ülésén mutatja a rappert.

A "Lass Uns Tanzen" videója kétféle verzióban készült. A "Day Version" nélkülözött minden szexuális tartalmat, még a dalszöveget is cenzúrázták, míg a "Night Version" esetében naturálisabb képsorok is kerültek a klipbe. A történet szerint a Scooter tagjai egy villában vesznek részt egy álarcosbálon, ahol épp féktelen orgia zajlik, de a Halál köztük jár, mint álarcos szereplő. Ez a motívum nagyon hasonlít Edgar Allan Poe "A vörös halál álarca" című művére.

KislemezekSzerkesztés

Az albumról két kislemezt jelentettek meg: Behind The Cow és Lass Uns Tanzen. Ez utóbbi a Scooter első német nyelvű kislemeze (de nem az első német nyelvű számuk).

ÉrdekességekSzerkesztés

  • A lemez borítója egy tisztelgés a Depeche Mode "Music for the Masses" című lemezének borítója előtt.
  • A The Shit That Killed Elvis című számot Jimmy Pop-pal, a Bloodhound Gang egyik tagjával közösen rögzítették.
  • Akik az albumot iTunes-on keresztül vásárolták meg, kaptak egy bónusz számot is, ez a Firth Of Clyde.
  • A Ratty a Scooter egyik álneve, melyen számokat készítettek.

FeldolgozásokSzerkesztés

  • Horny In Jericho: 2001 Űrodüsszeia filmzene
  • Behind The Cow: The KLF – What Time Is Love; Blue Oyster Cult - Don't Fear The Reaper
  • Does The Fish Have Chips?: Blur - Song 2, Prodigy - Smack My Bitch Up
  • The United Vibe: Den Harrow - Catch The Fox
  • UFO Phenomena: Kraftwerk – Radioactivity
  • Lass Uns Tanzen: Scotch – Disco Band
  • Scarborough Affair: Scarborough Fair (ír népdal); Sarah McLachlan - The First Noel (DJ Shah Remix)
  • Ratty's Revenge: She Moved Through The Fair (népdal)
  • Love Is An Ocean: RMB - Love Is An Ocean

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki